Покупець має право повернути товар належної якості (чи обміняти його на інший), якщо дотримані наступні умови:
- товар не використовувався, повністю укомплектований і не порушена цілісність пакування (відкрите упакування не вважається пошкодженням товарного вигляду);
- в наявності є розрахунковий документ та гарантійний талон.
Якщо дані умови недотриманні, продавець має право відмовити у поверненні. Для товарів неналежної якості діють інші норми, описані в статті 8 ЗУ «Про захист прав споживачів». Повернення вживаних та відновлених товарів відбувається за згодою продавця.
Для зручності покупців рекомендуємо вкладати до замовлення надруковану форму заяви на повернення, з вашими даними для повернення та полями для заповнення даних про придбаний товар та покупця, наприклад, такого зразка. При отриманні покупець матиме змогу зв’язатись з вами за вказаним контактним номером телефона та правильно відправить посилку назад, якщо це потрібно. В іншому разі, коли клієнт не має надрукованого бланка повернення, він може зв’язатися з вами через «Листування з продавцем» в кабінеті покупця, або за контактами відправника посилки.
Для повернення товару узгодьте з покупцем спосіб зворотної доставки товару. Ви можете запропонувати відправити товар поштовим перевізником або повернути товар у вашому магазині (пункті видачі). Доставлення товару відбувається коштом покупця, але якщо отриманий товар не відповідає інформації, що вказана на сайті (інша модель, колір, комплектація тощо), тоді продавець повинен компенсувати покупцю транспортні витрати. Попередьте покупця, що йому потрібно заяву про повернення товару в довільній формі (або надішліть готовий шаблон), в якій має бути вказана причина повернення, дані про замовлення та спосіб повернення коштів.
Вимоги покупця мають бути задоволені відразу, а при необхідності перевірки якості товару, що повертається — протягом 14 днів, або за домовленістю з покупцем.
При отриманні товару у відділенні перевізника чи у вашому магазині уважно огляньте його, перевірте комплектацію та наявність пошкоджень:
1. Якщо виявлені пошкодження або неповна комплектація товару, ви маєте право відмовити покупцеві в поверненні.
В такому випадку заповніть Акт прийняття-передачі, в якому опишіть товар і виявлені дефекти. Акт прийняття-передачі складається в 3-х примірниках: вам, покупцеві та один залишається у відділенні поштової служби. У разі заповнення акту в вашому магазині, він складається 2-х примірниках: оригінал залишається у вас, копія у покупця.
2. Якщо товар візуально не має дефектів, але вам необхідно прийняти його для більш детального огляду.
Під час огляду товару складіть Акт огляду товару, та, якщо можливо, проведіть відео фіксацію даного процесу. Якщо детальний огляд товару виявив порушення правил експлуатації товару чи його товарного вигляду, ви можете відмовити покупцеві в поверненні, паралельно відправивши йому копію акту огляду товару (наприклад, на e-mail), оригінал залишайте собі.
Складання і надання покупцеві копій «Акту прийняття-передачі» та «Акту огляду товару» може допомогти у врегулюванні спірних ситуацій.
Перед тим як попросити покупця фізично повернути товар, рекомендуємо запросити фото/відеоматеріали, які можуть допомогти візуально виявити недоліки. Це дозволить зорієнтувати клієнта в процедурі повернення, а також не витрачаючи час на транспортування товару в сервісний центр, запропонувати альтернативне рішення: повна або часткова компенсація вартості товару, відправлення відсутньої деталі тощо.
Повернення грошових коштів покупцеві
Згідно із законодавством, при поверненні товару розрахунки з покупцем проводяться виходячи з вартості товару на момент купівлі. За домовленістю з покупцем ви також можете провести обмін на товар за тією ж вартістю або з перерахунком ціни.
Після отримання заяви на повернення виконайте повернення коштів покупцю. У разі обміну товару на інший, зафіксуйте в заяві модель та вартість відправленого товару.
Гроші за товар, оплачений банківською карткою або безготівковим розрахунком, мають бути повернуті тим самим способом платнику. Для цього продавцю потрібно скасувати оплату в платіжній системі та провести повернення коштів, або на підставі заяви покупця, надіслати гроші з вашого розрахункового рахунку на розрахунковий рахунок покупця. Якщо товар був придбаний за готівку, повернення коштів відбувається зручним для покупця способом, вказаним ним в заяві.
Якщо повернення товару відбувається в вашому магазині, необхідно на місці заповнити заяву на повернення грошових коштів покупцеві та повернути грошові кошти покупцю в той же день. Якщо видати кошти в той же день немає можливості, потрібно провести виплату в інший термін за домовленістю сторін, але не пізніше ніж через 7 днів з моменту отримання повернутого товару та письмової заяви на повернення.
Зберігайте квитанції про повернення коштів покупцю.
Гарантійний термін
Гарантійний термін — це період, протягом якого покупець може відправити несправний товар продавцеві або в сервісний центр виробника для проведення ремонту, заміни або повернення товару. Гарантійний термін має бути вказаний в гарантійному талоні або в іншому документі, що додається до товару, а також він вказаний в характеристиках товару.